o ZAJĘCIACH

 

Na wstępie bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami o stylu, którego chcesz się nauczyć.  Wejdź tutaj : TAIJIQUAN

 

Wymagania wstępne wobec ćwiczących:

- brak przeciwwskazań zdrowotnych do rozpoczęcia ćwiczeń (poważne choroby, kontuzje)

- zmienne, sportowe obuwie na płaskiej podeszwie (typu hallówki, półtrampki, tenisówki)
- wygodny, niekrępujący ruchów strój sportowy (spodnie z gumką w pasie, koszulka lub bluza) 
- zachowanie punktualności
- nie spożywanie posiłków bezpośrednio przed rozpoczęciem zajęć

- wyłączenie lub wyciszenie telefonów komórkowych na czas trwania zajęć

- mailowy lub telefoniczny kontakt z instruktorką przed pojawieniem się na pierwszym treningu

 

Na treningi zapraszam osoby dorosłe.

Typowy dla młodzieńczego wieku nadmiar energii sprawia, że juniorzy lepiej odnajdują się w zewnętrznych stylach gongfu.  Dzieciom i młodszej młodzieży  polecam inne style TU

   

Nauka Taijiquan na podstawowym poziomie nie stawia szczególnych wymogów sprawnościowych, dlatego z powodzeniem mogą się go nauczyć osoby dorosłe. Wiek nie musi być ograniczeniem, pod warunkiem braku przeciwwskazań zdrowotnych oraz ograniczeń ruchowych. Niezbędna jest chęć do nauki, systematyczności i wytrwałe trenowanie.  

Najliczniej reprezenowana przez uczniów taijiquan jest grupa wiekowa 35-55, jednak adepci stylu taiji z powodzeniem trenują do późnej starości. 

Proces nauczania jest powolny. Taijiquan lubi cierpliwość i skupienie. Poza tradycyjnym - bojowym aspektem praktyka stylu może być pomocna w profilaktyce zdrowotnej. Więcej na ten temat :  TU      

 

Taijiquan wykorzystuje połączenie ruchu ciała ze swobodnym przepływem energii wewnętrznej, głębokim oddechem, rozluźnieniem mięśni, siłą wynikającą z prawidłowego ustawienia kości, stawów i ścięgien. Powoli wykonywane sekwencje Taijiquan wraz z praktyką Qigong wymagają mentalnego zaangażowania, skupienia. Systematyczny trening prowadzi do harmonii ciała i umysłu, uczy głębokiej relaksacji oraz jest dążeniem do osiągnięcia 'nieśmiertelności' rozumianej jako sprawność ruchowa i intelektualna do późnych lat życia. 
    

Tradycyjne metody nauczania Taijiquan są żmudne, a nauka wymaga poświęcenia i wielu lat praktyki. Chińscy mistrzowie trenowali przez wiele godzin, treningi były bardzo rygorystyczne. Często zaczynali ćwiczyć w bardzo młodym wieku. 

 

W dawnych Chinach filozofia taoistyczna określiła zasady dla wielu dziedzin życia, także dla sztuk walki do których zalicza się Taijiquan. Spojrzenie na styl Tai Chi jako na ścieżkę duchowego rozwoju jest zawężeniem, bowiem praktyka wymaga wytrwałej pracy nad ciałem, a metody treningowe prowadzące w efekcie do lepszego zdrowia zgodne są z metodami treningowymi wewnętrzych sztuk walki.

 

 

  

Początkujący adepci taijiquan uczą się postaw, kroków, rozciągają, wykonują ćwiczenia oddechowe, poznają proste ruchy  z formy Yang Taijiquan. Nierozłącznym elementem treningów jest praktyka Qigong Taiji. 

 

Co pewien czas proponujemy warsztaty w górach SPRAWDŹ TERMINY 

 


 

Dalszy etap nauki obejmuje poznanie 2 form stylu Yang Taiji, ćwiczenia z partnerem, podstawowe zagadnienia kuli taiji, a na kolejnym etapie tuishou pojedyncze (pchanie dłoni) czyli typową dla tego stylu praktykę z partnerem.

Taijiquan oraz Qigong pomagają w osiągnięciu relaksacji, równowagi ciała i umysłu, zwiększają świadomość własnego ciała i co kluczowe .. zapewniają dobry przepływ energii Qi.

 

 

 Podczas treningów główny nacisk kładę na rekreacyjno-relaksacyjne techniki ruchowe (a nie aplikacje bojowe TU), co wynika z potrzeby równoważenia w naszych organizmach negatywnych skutków stresu spowodowanego zbyt szybkim tempem życia oraz hipokinezją, które w konsekwencji prowadzą do chorób cywilizacyjnych jak: otyłość, nerwice, depresje, wady postawy, nadciśnienie, upośledzenie pracy mięśnia sercowego, obniżenie wydolności fizycznej, odwapnienie, zaniku mięśni, problemów krążeniowych. Na początkowym etapie nauki najistotniejszy jest relaks i wzmocnienie organizmu poprzez systematyczny trening podstaw. Relasująco, nie oznacza łatwo. Konieczny jest wysiłek, samodyscyplina oraz wytrwałość.

 

Zapraszamy na treningi !