o ZAJĘCIACH

Na treningi YANG TAIJIQUAN i TAIJI QIGONG zapraszam osoby dorosłe.

 

 

Typowy dla młodzieńczego wieku nadmiar energii sprawia, że juniorzy lepiej odnajdują się w zewnętrznych stylach gongfu. Polecam inne style  polecam inne style TU

 

 Nauka Taijiquan na podstawowym poziomie nie stawia szczególnych wymogów sprawnościowych, dlatego z powodzeniem mogą się go nauczyć osoby dorosłe. Wiek nie musi być ograniczeniem, pod warunkiem braku przeciwwskazań zdrowotnych. Niezbędna jest chęć do nauki, systematyczność i wytrwałe trenowanie.  

Najliczniej reprezenowana przez uczniów taijiquan jest grupa wiekowa 30-50, jednak adepci stylu taiji z powodzeniem trenują do późnej starości. 

Proces nauczania jest powolny. Taijiquan lubi cierpliwość i skupienie.

Poza tradycyjnym - bojowym aspektem praktyka stylu może być pomocna w profilaktyce zdrowotnej. Więcej na ten temat :  TU      

Taijiquan wykorzystuje połączenie ruchu ciała ze swobodnym przepływem energii wewnętrznej, głębokim oddechem, rozluźnieniem mięśni, siłą wynikającą z prawidłowego ustawienia kości, stawów i ścięgien. Powoli wykonywane sekwencje Taijiquan wraz z praktyką Qigong wymagają mentalnego zaangażowania, skupienia. Systematyczny trening prowadzi do harmonii ciała i umysłu, uczy głębokiej relaksacji oraz jest dążeniem do osiągnięcia 'nieśmiertelności' rozumianej jako sprawność ruchowa i intelektualna do późnych lat życia.  

Tradycyjne metody nauczania Taijiquan są żmudne, a nauka wymaga poświęcenia i wielu lat praktyki. Chińscy mistrzowie trenowali przez wiele godzin, treningi były bardzo rygorystyczne. Często zaczynali ćwiczyć w bardzo młodym wieku. 

W dawnych Chinach filozofia taoistyczna określiła zasady dla wielu dziedzin życia, także dla sztuk walki do których zalicza się Taijiquan. Postrzeganie stylu Tai Chi jako ścieżki rozwoju duchowego jest zawężeniem, bowiem praktyka wymaga wytrwałej pracy nad ciałem, a metody treningowe prowadzące w efekcie do lepszego zdrowia zgodne są z metodami treningowymi wewnętrzych sztuk walki.

Informacje o stylu, którego chcesz się nauczyć dostępne są tutaj : TAIJIQUAN

  Podczas treningów główny nacisk kładę na rekreacyjno-relaksacyjne techniki ruchowe (a nie aplikacje bojowe TU). Wynika to z potrzeby równoważenia w naszych organizmach negatywnych skutków stresu spowodowanego zbyt szybkim tempem życia oraz hipokinezją, które w konsekwencji prowadzą do chorób cywilizacyjnych jak: otyłość, nerwice, depresje, wady postawy, nadciśnienie, upośledzenie pracy mięśnia sercowego, obniżenie wydolności fizycznej, odwapnienie, zaniku mięśni, problemów krążeniowych. Na początkowym etapie nauki najistotniejszy jest relaks i wzmocnienie organizmu poprzez systematyczny trening podstaw. Relasująco, nie oznacza łatwo. Konieczny jest wysiłek, samodyscyplina oraz wytrwałość.

 

Wymagania wstępne wobec ćwiczących:

- brak przeciwwskazań zdrowotnych do rozpoczęcia ćwiczeń (poważne choroby, kontuzje)

- nie spożywanie posiłków bezpośrednio przed rozpoczęciem zajęć

- zmienne, sportowe obuwie na płaskiej podeszwie (typu hallówki, półtrampki, tenisówki)
- wygodny, niekrępujący ruchów strój sportowy (spodnie z gumką w pasie, koszulka lub bluza) 
- zachowanie punktualności

- niespożywanie alkoholu i środków odurzających

- wyłączenie lub wyciszenie telefonów komórkowych na czas trwania zajęć

- mailowy lub telefoniczny kontakt z instruktorką przed pojawieniem się na pierwszym treningu

Zapraszamy na treningi !